Boyun ağrısı sendromunda dikkat edilmesi gerekenler

Telefonla konuşurken telefonunuzu boyun ile omuz arasına sıkıştırarak kullanmayın.

Aşırı yüksek yastık kullanmayın. Gerekirse boyun kıvrımınıza uyan boyun yastığı ile boynunuzu destekleyin.

Yatak dışına boynunuz düşercesine uyuyakalmayın.

Çalışma şartlarınızı ve koşullarınızı boyun hareketlerinizin ergonomisine göre düzenleyin. (aşırı düşük veya yüksek seviyeli bilgisayar monitörüne sürekli bakmak boyun sağlığı için uygun değildir.)

Özellikle bilgisayar ve masa başında otururken aktif olun. 30 dakikada bir pozisyon değiştirin. Aralıksız olarak 2 saatten fazla bilgisayar başında oturmayın.

Ergonomik klavye, mouse ve diz üstü bilgisayarı kullanıyorsanız ergonomik ürünler kullanabilirsiniz.

Hafif sıcak duş altında sağ elinizle boynunuzun solunu hafifçe ovun, sol elinizle aynısını diğer tarafa yapın.

Genellikle ev işleri yaparken veya eğilerek yapılan işlerde sırt arkasındaki kaslara ve disklere çok fazla yük binmektedir. Bundan korunmak için dizler hafif önde ve hafif bükülü pozisyonda olmalı, adım aralıkları çok uzun olmamalıdır. Yerden birşey alırken öne doğru eğilerek değil çömelerek almak daha uygundur.

Op.Dr.Okyar Altaş

Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı